.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه همایش/برق رفت،مشایی فریاد کشید

برگزاري اولين نشست "نقش رسانه‌هاي دانشجويي در تعامل با ايرانيان خارج از كشور " كه با حضور مشايي برگزار شد، حاشيه‌هايي به همراه داشت.

به گزارش فارس، اولين نشست "نقش رسانه‌هاي دانشجويي در تعامل با ايرانيان خارج از كشور " پيش از ظهر امروز يكشنبه و به همت شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در سالن همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد كه اين نشست با حاشيه‌هايي به شرح ذيل همراه بود:

* اولين سخنران اين نشست غلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري بود و پس از وي جمشيد جم يكي از خوانندگان كشورمان سرود "يار دبستاني من " را براي حاضران در نشست اجرا كرد.

* در ادامه اين نشست حميد پايا مدير مسئول نشريه افق دامپروري از دانشگاه تبريز به عنوان اولين سخنران دانشجويي به ذكر مطالبي پرداخت اما پس از اتمام سخنان وي يكي از دانشجويان از جاي خود برخاسته و اعلام داشت به جاي افراد انتخابي اگر ممكن است به ما هم وقت صحبت دهيد و قول مي‌دهم ۵ دقيقه بيشتر وقت جلسه را نگيرم كه در همين حين حاضران در نشست در حمايت از سخنان اين دانشجو به تشويق پرداختند.

* در ادامه اين نشست علي رئوفي سردبير نشريه دانشجويي اشراق از دانشگاه شهيد چمران اهواز و يكي از مديران مسئول نشريه دانشجويي دانشگاه تربيت‌معلم به ايراد سخنراني پرداختند.

* پس از ايراد سخنراني اين دو دانشجو مجري برنامه طي سخناني اعلام داشت "از پيش دانشجويان براي سخنراني ثبت‌نام كرده‌اند و اگر افرادي خارج از اين ليست قصد سخنراني دارند در نشستي ديگر مي‌توانند به بيان نظريات خود بپردازند " كه پس از ذكر اين سخنان، حسين صيامي دانشجويي كه قصد سخنراني ۵ دقيقه‌اي را داشت نزديك تريبون رفت و تأكيد كرد كه بايد حتما سخنراني كند و به ذكر نظريات خود بپردازد اما مسئولان اجرايي اين مراسم سعي داشتند به هر شيوه‌اي كه شده وي را از صحبت منع كنند كه در نهايت نيز وي در پشت تريبون حاضر نشد و نتوانست نظرات خود را ارائه دهد.

* در بخش ديگري از اين نشست كليپ‌هايي از سخنان اسفندريار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور و محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان پخش شد.

* گنجايش سالن برگزاري مراسم به حدي بود كه تمامي صندلي‌هاي آن پر شده و جمع بسياري از حاضران و به خصوص خبرنگاران مجبور بودند در انتهاي سالن ايستاده و يا در كنار صندلي‌ها روي زمين بنشينند و اين امر خود موجب بي‌نظمي در سالن اجراي مراسم مي‌شد.

* در بخش ديگري از اين مراسم كليپي از گزيده سخنان مدير مسئولان و دبيران نشريات دانشجويي كه در اين نشست حضور پيدا كرده بودند پخش شد كه در اين كليپ دبير كميته نشريات دانشجويي دانشگاه آزاد همدان، دبير كميته نشريات دانشجويي دانشگاه آزاد چهارمحال بختياري، سردبير نشريه باران از دانشگاه آزاد خميني‌شهر، دبير نشريات دانشگاه آزاد گيلان و مازندران، مدير مسئول نشريه دانشجويي از دانشگاه آزاد تبريز، مدير مسئول نشريه دانشجويي از دانشگاه آزاد رشت، مدير مسئول نشريه ريحان از دانشگاه آزاد همدان، مدير مسئول نشريه علمي از دانشگاه شهركرد و مدير مسئول نشريه دانشجويي از دانشگاه گيلان به ذكر نظريات خود پرداخته بودند. در اين بين اثري از مديران و مسئولان نشريات دانشجويي دانشگاه‌هاي مطرح و به خصوص دانشگاه‌هاي تهران وجود نداشت.

*در ادامه اين نشست مدير مسئول نشريه فراسو از دانشگاه تربيت‌معلم به ايراد سخناني پرداخت و اعلام داشت كه نشريات دانشجويي بودجه لازم را ندارند كه در اين حين يكي از دانشجويان شركت‌كننده در اين نشست دو بار فرياد زد اين به دليل بيت‌المال‌خوري است.

*پس از سخنراني اين دانشجو سروناز حر مدير مسئول يكي از نشريه‌هاي دانشجويي دانشگاه الزهرا به ايراد سخناني پرداخت و در ابتداي سخنان خود گفت: متن ديكته شده‌اي از سوي مسئولان برگزاري اين نشست به ما ارائه نشده است و ۵ دانشجويي كه در اين نشست به سخنراني پرداختند واقعا نمايندگان شما دانشجويان بوده‌اند كه در اين حين برخي حاضران در اين نشست به اين سخنان وي واكنش نشان دادند و همهمه‌اي يك دقيقه‌اي فضاي برگزاري مراسم را فرا گرفت.

*در ادامه اين نشست گروه سرودي متشكل از آقايان و خانم‌ها، سرود "اي ايران " را براي حاضران خواندند.

* در راهروي محل برگزاري نشست بنرهايي تعبيه شده بود كه بازتاب‌هاي رسانه‌اي همايش‌ ايرانيان خارج از كشور كه چندي پيش در تهران برگزار شده بود را منعكس مي‌كرد كه تيتر برخي از اين بنرها به شرح ذيل است. خبرگزاري فارس: قرارداد مهمي را به خاطر اهانت به احمدي‌نژاد امضا نكردم. روزنامه بامداد: ماجراي الياس اسفنديار. خبرگزاري مهر: دعايي: برخي از افراط ها موجب كوچ دسته جمعي ايرانيان شد. ايرنا: واكنش دولت به اظهارات نادران. تابناك: انتقاد شديد كيهان از مدعوين همايش ايرانيان. نادران: سرو مشروب و رقص مختلط در همايش بزرگ ايرانيان خارج از كشور...

* احمدرضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي دومين سخنران مهمي بود كه در اين نشست به سخنراني پرداخت و در حين سخنراني وي اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور وارد محل برگزاري نشست شد.

*در ادامه اين نشست از طريق ويديو كنفرانس ارتباط مستقيم با احمد نادري از فعالان دانشجويي آلمان، حجت وحيدي از فرانسه و حميدرضا جعفريان از ژاپن برقرار شد و اين دانشجويان خارج از كشور در خصوص نشريات دانشجويي به بيان نظريات خود پرداختند.

*در بخش ديگري از اين نشست شبكه مجازي نشريات دانشجويي و افتتاح ثبت‌نام آن توسط اسفنديار رحيم مشايي با كليك كردن بر روي صفحه كامپيوتر افتتاح شد.

* در ساعت ۱۱:۱۰ و هنگامي كه اسفنديار رحيم مشايي در حال سخنراني بود ناگهان برق‌هاي سالن برگزاري نشست قطع شد و ميكروفن نيز قطع گرديد كه مشايي بدون توجه به تاريكي و قطع شدن ميكروفن به ادامه سخنراني خود پرداخت و سعي داشت با فرياد كشيدن و بلند كردن صداي خود سخنان وي در سالن پخش شود.

* پس از دقايقي و هنگامي كه مشايي هنوز در حال ايراد سخنراني بود برق‌هاي سالن وصل و پس از دقايقي دوباره قطع شد و موجب شد براي چند دقيقه فضا تاريك و بلندگو قطع باشد. اما دوباره مشايي بدون توجه به قطع بودن برق همچنان به سخنان خود با صدايي بلندتر ادامه مي‌داد./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.